Media witch hunt against ex-UKIP nationalist

Joe Chiffers was UKIP candidate for Liverpool Riverside at the last general election.  A few months ago, having become disillusioned with UKIP’s avoidance of fundamental issues, he quit and joined Jack Sen’s British Renaissance, where he was appointed party chairman for a few months earlier this year.

Joe Chiffers (right) with his British Renaissance colleague Jack Sen

Joe Chiffers (right) with his British Renaissance colleague Jack Sen

 

Now the Liverpool Echo and its national parent the Daily Mirror are trying to have Joe Chiffers sacked from his job with Liverpool solicitors MSB.  There is no suggestion that Mr Chiffers has behaved improperly in any way, or allowed his political views to influence his work to the detriment of clients.  It has long been accepted that solicitors or barristers will represent clients regardless of their political views, and many lawyers have held ‘extreme’ political views.

Indeed Frederick Lawton, a candidate for the British Union of Fascists during the 1930s who was directly involved in attempting to secure funding from the Italian Fascist and German National Socialist governments for BUF projects, later became (as Sir Frederick Lawton) one of Britain’s most senior judges, sitting as a Lord Justice of Appeal until his retirement in 1986. It has often been more difficult for solicitors than for barristers to hold racial nationalist views, unless they are sole practitioners or in a partnership with fellow nationalists.  Examples of nationalist solicitors include the Leicestershire firm run by Anthony Reed Herbert and Philip Gegan of the NF and (original) BDP; the late Tessa Sempik (partner of former NF vice-chairman Richard Verrall); and English Democrats leader Robin Tilbrook.

MSB Solicitors’ managing partner Paul Bibby told the Liverpool Echo that Mr Chiffers was facing disciplinary action, saying that MSB “pride ourselves on being a socially liberal firm and the views expressed are absolutely the antithesis of what we stand for at MSB”.

What does Mr Bibby’s “liberalism” amount to? Does it mean slavish adherence to a politically correct litmus test? Or does it mean liberal tolerance of diverse opinions?

 

Simon Fox - chief executive of Trinity Mirror - whose newspapers are conducting a vendetta against British nationalist Joe Chiffers

Simon Fox – chief executive of Trinity Mirror – whose newspapers are conducting a vendetta against British nationalist Joe Chiffers

 

Unsurprisingly the likes of Simon Fox (chief executive of the newspaper group pursuing Mr Chiffers) have no time for such fine British traditions.  The values of Mr Fox and his ilk are entirely alien, and reflected every day in their newspapers.

We hope that MSB Solicitors will reject this disgraceful attempt to impose political censorship and ideological uniformity on the legal profession.  Meanwhile Joe Chiffers has released a video response to his would-be persecutors.

Also worth watching is an earlier speech by Mr Chiffers delivered to a UKIP audience, on the origin and intent of the European Union (see below).

We shall inform H&D readers of further developments in this disturbing case.

 

 

London Forum hits the headlines!

The April meeting of the London Forum made headlines around the world, with a massive two page article in the Mail on Sunday headlined ‘Nazi Invasion of London’.

This was more than a little ironic, given the political proclivities of the Mail‘s owner Lord Rothermere during the National Socialist era.

If you want to see the reality behing the headlines, here are some videos of the speakers at the notorious meeting targeted by the Mail.

 

Daily Mail owner praises Hitler

Mail owner Lord Rothermere with Adolf Hitler

Mail owner Lord Rothermere with Adolf Hitler

Today’s Mail on Sunday makes a great fuss about the recent forum at a London hotel, where a range of speakers including American Prof. Kevin MacDonald addressed cultural and historical topics.

The Mail gets into a frenzy about this event, describing it as a “Nazi invasion of London.”

But what did the paper’s own proprietor Lord Rothermere think of the real National Socialists and their leader Adolf Hitler, whose 126th birthday falls tomorrow?

As early as September 1930, more than two years before Hitler came to power, Rothermere wrote an article in the Mail praising the National Socialist leader.  Under the headline ‘A Nation Reborn’, the press baron wrote:
“What are the sources of strength of a party which at the general election two years ago could win only 12 seats, but now, with 107, has become the second strongest in the Reichstag, and whose national poll has increased in the same time from 809,000 to 6,400,000?  Striking as these figures are, they stand for something far greater than political success.  They represent the rebirth of Germany as a nation.”

Lord Rothermere's article praising Sir Oswald Mosley's BUF

Lord Rothermere’s article praising Sir Oswald Mosley’s BUF

When Sir Oswald Mosley created the British Union of Fascists in 1932, Rothermere became one of his earliest and strongest supporters.  Though the Mail today referred to Mosley’s “hateful Blackshirt insignia”, at the time the paper’s line was very different.  Rothermere wrote an article for his paper in 1934 under the headline ‘Hurrah for the Blackshirts!’

Rothermere (great-grandfather of the present Lord who is still chairman of the newspaper) visited Hitler in January 1937.  The führer‘s press chief Joseph Goebbels wrote in his diary afterwards:
“Rothermere pays me great compliments.  Enquires in detail about German press policy.  Strongly anti-Jewish.”

Farage trousers £1 million from Jewish pornographer

Farage-Desmond

This evening the Daily Express proudly announced that its owner Richard Desmond had donated a further £1 million to UKIP, following a £300,000 donation from Desmond to the party at the end of last year.  The Express tycoon was a major donor to Tony Blair’s Labour party fifteen years ago, but fell out with Labour in 2004.

The article is accompanied by photographs of Farage grovelling in Desmond’s office.  The UKIP leader said:

“Richard is a self-made man with the courage of his convictions.  I know there are a lot more people out there who agree in private but I hope this public gesture encourages others to follow his example.”

Desmond is known for his Europhobia – he once goosestepped around a boardroom and ranted that all Germans were Nazis, during a meeting with executives from the Daily Telegraph.

But how exactly did this “self-made man” acquire his fortune?

After leaving school at 15, Desmond made his first money through contacts in the music industry, and his first ventures into publishing were also connected to jazz and pop.

In 1983 he acquired the UK licence for the American porn magazine Penthouse and soon expanded into a range of similar publications, many catering for somewhat specialist tastes such as Asian Babes.  Desmond’s empire soon encompassed telephone chat lines, websites and cable/satellite TV channels such as Television X, which he promoted with the slogan: “Television X offers the best in British porn”.

Several Jewish community leaders were nervous when Richard Desmond was appointed head of the Jewish charity Norwood in 2006.  The Jewish Chronicle ran a front page story headlined ‘Pornographer’s charity post sparks protests’, and criticised the appointment in its editorial.  (Notably neither of these items is still online, and by 2012 the JC had made its peace with Desmond, publishing a long feature about his emotional family visit to Auschwitz.)

Desmond’s friends rallied round.  Cyril Paskin – former ‘field commander’ of the ultra-violent Jewish 62 Group – was especially vocal:
“It’s diabolical. Richard is a very, very good man. He is a giving person in every respect – not just money, but his time too. He has a heart of gold. He should be a Sir. We don’t need other Jews running him down.”

Paskin’s former 62 Group bagman Gerald Ronson (founder of the Community Security Trust) also weighed in to support the porn baron:
“I speak as a friend and supporter of Richard. Every time I’ve ever asked him for anything he’s always given. He’s a talented and hardworking man who devotes most of his free time to charity. He gives equally to Jewish and non-Jewish causes. He’s a good person – and so is his wife Janet who’s a wonderful influence on him. I have no doubt that, with all his charity work, it won’t be very long before he sets up his own charitable foundation and becomes the biggest giver in the UK.”

He’s certainly the biggest giver now – to UKIP’s general election campaign!

UKIP supporters of a prudish disposition would be advised to look away now…

In 2009 two of their latest million-pound donor’s companies were fined for extreme pornographic offences against the broadcast code.

The broadcasting regulator Ofcom said that the £25,000 fine imposed on RHF Productions was for daytime promotions for two websites containing “extremely sexually explicit material” that could be viewed by consumers without any need for registration or age verification.

“Broadcasters must ensure that they do not promote websites giving access to free-to-view sexually explicit material without any protections,” said Ofcom in its ruling. “This is particularly important when such references may be seen by children.”

Meanwhile another Desmond company Portland TV was fined £27,500 for broadcasting hardcore pornography on a show entitled Bathroom Bitches.  The details of the Ofcom judgment are too explicit for us to publish on this website.  But clearly Nigel Farage has no qualms about his party’s latest donor.

Research article on MH 17

The Heritage and Destiny website today publishes a guest article by Ivan Winters, exploring some of the facts behind the shooting down of the airliner MH 17, widely blamed (indirectly) on Russian President Vladimir Putin.

Click here to read this exploration of MH 17 – Some Facts!

 

MH 17: Some facts!

A guest article by Ivan Winters

Rather like my previous article re the Ukrainian protests and the overthrow of a democratically elected President (see H&D Issue 60) all I intend to do in this article is to provide a ‘primer’, a starting point for the reader to launch their own enquiries and lay to rest some of the more idiotic narratives going around. I made comments in the last article about the poor quality of Western media coverage of the situation during the ‘Maidan protests’ and the need to use alternative sources. It has got even worse during this incident. I cited Al Jazeera (AJ) and Russia Today (RT) as two useful sources in my previous article although I did caution that RT is of course putting the Russian regimes spin on things. RT coverage has deteriorated with the network putting forward various barely credible alleged versions of ‘events’ all of which conveniently blame the ‘Ukraine’ or ‘the West’. Most of these claims can be easily debunked by a little research. The next day forgetting the previous day’s narrative which has been debunked RT comes out with another version of events!! In fact at least one RT journalist, Sara Firth, resigned over RT’s handling of the issue. The only station that has remained credible is AJ but AJ has not been giving much airtime to the MH17 incident. This is because AJ’s ‘heroes’ in Gaza, Hamas, have been having a noisy neighbourhood spat with Israel and AJ is giving that a lot of airtime.

A further problem is that among the various claims and counterclaims made by both parties observers are effectively told by both sides that they must take everything ‘on trust’ with little of the primary evidence being made available. We went to war in Iraq on the basis of a ‘dodgy dossier’ now we are not even being allowed to see the dossier merely listen to each sides ‘interpretation’ of their alleged evidence. This includes the fact that the US is known to have electronic intelligence aircraft (ELINT) and satellites monitoring Eastern Ukraine. Both AJ and RT have shown pictures of State Department Press conferences in Washington where the spokeswoman has refused to give any primary evidence from these sources just ‘interpretation’. The evidence given has included such things as pictures from the Ukrainian Security Service (SBU) allegedly showing a Russian SA-11 rocket launcher being transported on a civilian low loader and photographed allegedly passing through a town close to the Russian border, Krasnodon (Pic 1).

Pic 1: Ukrainian Security Service photo allegedly showing a Russian rocket launcher passing through Krasnodon

The photo has now been taken down from the SBU site but is still quoted by Western sources to prove Russian complicity in this incident. Why has it been taken down. Because some Western sources working on the Internet did what Western media failed to do – check out the pictures. Looking at Pic 1 despite the cruddy resolution clearly visible over the top of the low loader are some trolley bus wires and to the left is the edge of a large roadside advertising hoarding. The border town where this is alleged to have been photographed has a trolley bus system but nothing else fits the photo! In fact some detective work suggests this was taken some distance from the border on the outskirts of Luhansk (Pic 2).

Pic 2: Some detective work suggests the photo was taken elsewhere – some distance from the border on the outskirts of Luhansk.

Just too add to the disinformation the Russians used the same photo (Pic 1) and said it was taken in the city of Krasnoarmeysk a city controlled by the Ukrainian Army since May 11th . But Krasnoarmeysk has no trolley bus system. These discrepancies are analysed further here. A further light is thrown on the situation because as I mentioned above the missile launcher was being transported on a civilian low loader. If, as claimed by the Ukrainians this was a Russian supplied system that is rather odd as the Russians have a range of military tractor/trailer units to transport their systems on. Use of a civilian low loader suggests an ad hoc arrangement, the sort of thing that could well be improvised by civilian based separatists. In fact ‘Paris Match’ magazine did something which major news sources had failed to do. A phone number can be seen on the low loader in some photos. They dialled it ! The owner of the haulage yard told them it had been stolen ‘earlier this month’.

Pic 3: A tarpaulin covered missile launcher filmed on a dashboard camera, just inside the Russian border.

Talking of military and civilian low loaders leads to another confusing report which covers in detail. This is a report of a tarpaulin covered missile launcher on a military low loader filmed on a ‘dashboard camera’ a couple of kilometres inside the Russian border (Pic 3). The missile unit was originally identified as a SA-11, the type of missile most sources accept was fired at MH-17. A closer look at it by Dr Richard North noticed that not only was it on a military low loader it appeared to be longer, with a longer overhang over the hull of the launcher and (just visible under the tarpaulin) more track wheels (7 not 6). It appears to be a SA-12 a different missile launcher with a longer range and greater altitude than the SA-11. In his research Dr Richard North even found a company in New Orleans, USA, that makes diecast models of the SA-12 launcher and military low loader! Could the Russians have shot down MH-17 with a SA-12 from their side of the border and left it to ‘separatists’ with the shorter range SA-11 in the Ukraine to claim the ‘credit’ (or catch the blame !)? The SA-12 has totally different radars from the SA-11 and it is almost certain US ELINT aircraft would have detected the aircraft was being tracked by the ‘wrong radar’. (Rather than bore readers witless if you want more read the long, technical articles, on SA-11 and SA-12 on Wikipedia).

What we have after this long convoluted discussion and various attempts to muddy the waters mainly by Ukrainian and Western sources is that it appears MH-17 was shot down by a SA-11 missile fired from a separatist controlled area of the Eastern Ukraine. How did they get the launcher? Some of the pictures show a number painted on the side of the launcher ‘312’. This matches with pictures on a Facebook page relating to the soldiers in a Ukrainian air defence unit. A picture from early this year, before the outbreak of the ‘separatist uprising’, shows a launcher numbered 312 at the unit base in Donetsk. This base was stormed by the separatists at the beginning of the uprising and a lot of the equipment seized. The Ukrainians claim the missile launchers seized were ‘non-operational’ but they would say that to hide their embarrassment at a lot of high value equipment being seized wouldn’t they ? Some of the separatist commanders in various interviews (rants!) have claimed that ‘civil organisations’ in Russia gave them help fixing ‘non-operational’ equipment they seized. This could be true or it could be a ploy by the separatist leaders to make it appear they have more support than they really have to impress the local East Ukrainian population.

One final factor that is not being mentioned by the Western Press. On July 14th a Ukrainian Antonov An-26 transport was shot down over the separatist controlled region at 21000ft. The altitude of this aircraft meant that it was too high to have been shot down by a shoulder fired missile. A SA-11 or similar system was obviously deployed in the region. Three days later MH-17 was shot down. The question that is being asked is why didn’t the Ukrainian and/or US governments order international air traffic organisations to close the air zone over the Eastern Ukraine to civilian flights as a high altitude capable missile system was deployed in the area? As an aside according to the ‘Wikipedia’ entry for the SA-11M1 (the type used in the Ukraine) there was an old technology 1980’s IFF (Identification Friend or Foe) system fitted but I note that the citation for this item (citation ‘8’) is a duff link ! Has their been some ‘friendly editing’ of the entry ? How much skill does the crew need to have to use the IFF (if it exists) competently? As a matter of fact by July 17th some airlines were taking a longer route over the Black Sea to avoid this war zone. Did the Ukrainian government desperate for foreign currency keep routing flights over the area so they could charge the ‘transit fees’ to airlines? Or did the Ukrainian and/or US governments hope for an ‘own goal’ by the separatist manned missile launcher crew which the Western governments could then try to link President Putin too?

I mentioned above the Western governments tactic of blaming everything on ‘Putin’ and refusing to show any of their alleged ‘primary evidence’. The Ukrainian attempts to support the West in this have consisted of dodgy photos which they have had to take down when they are challenged. I mentioned earlier the ‘dodgy dossier’ in Iraq but in 2003 some Western media questioned the accuracy of that dossier. Even the BBC did so with it’s then reporter, the excellent Andrew Gilligan. Now we have a celebrity magazine Paris Match doing more research than the major news organisations like the BBC!  A researcher working with a laptop in Wibsey, South Bradford is doing major research on the subject in between his normal ‘duties’ such as putting together anti-EU briefings. I mentioned in my previous article the work that can be done using ‘alternative media’ compared to the traditional news sources but it is strange (or deliberate ?) that the traditional media are not making efforts to improve the quality of their fact finding. They are, by their lack of efforts to research on these major issues, destroying their own credibility and handing their audiences over to the alternative media. I will close with one excellent quote. Former US Secretary of State, Dr Henry Kissinger may be 90 but he has still got all his marbles: ‘Demonizing Vladimir Putin does not make a Foreign Policy!’

 

Journalists launch campaign to challenge BNP in run-up to election

If ever you needed proof of media bias (oh, and how Amnesty International doesn’t do what it’s constitution states it exists to do, namely: “to protect people wherever justice, fairness, freedom and truth are denied.”)…

Lefty Journalists’ organisation, 9 Feb 2010: Campaigning journalists and media workers are to launch EXPOSE, a campaign aimed at “revealing the undemocratic and racist nature” of the British National Party.

The new campaign will tackle the BNP’s “attempts to construct a respectable public image” and support media workers who refuse to work on uncritical programmes or material [emphasis added], the group announced today.

EXPOSE aims to brief reporters and news editors to help them challenge the BNP’s statements and spokespersons in the run-up to the UK election, the campaigners said.

A launch rally at the Amnesty UK headquarters in London on 23 February…

http://www.journalism.co.uk/2/articles/537506.php? (Copy/paste link for full article, external site)

  • Find By Category

  • Latest News